Helg

Gissa om jag blev chockad igår när jag satt och pratade med Elin i telefon.
Hon berättar att hennes föräldrar ska på fest  och jag menar på att guuuuud vad busiga dom är som ska festa en torsdag, när båda ska jobba dagen efter. Elin harklar sig lite och säga bara "Carro, det är fredag". IGEN! Det var ju precis helg tyckte jag ju, menmen..
Så efter att Kim kom hem från jobbet och hade duschat så klädde vi på oss och gick hem tilll Jesper, senare bar det av till Donna Gina, fråga mig inte varför. Först ville Kim hem i och med att han jobbar idag, så han pallade inte vara ute länge. Men helt plötsligt ändra han sig bara. Fast visserligen var vi ju faktiskt hemma redan runt halv ett, så jättesent blev det ju faktiskt inte. Jajo, förutom att vi inte somnade förrän efter halv fyra då vill säga.

Och idag blir det ju som sagt bio. Tror vi ska se den där "The day earth stod still", eller heter den "The day the earth stod still"? Ähh, whatever. Funderar bara på vad vi ska äta idag. Jag är sjukligt suden på potatismos, men vi har inte tillräckligt potatis hemma för det. Jag undrar om jag inte bara ska slänga ihop lite av allt. Lite stekt potatis, lite falukorv, några köttbullar.. Kim bryr sig nog ändå inte. Sålänge vi har ketchup och citronpeppar hemma kan han äta allt.

Och imorgon då? Jo, Kim jobbar igen. Men jag då? Jaa.. Jag får väl leka hemmafru och städa och diska typ. Tvätten är ju redan gjord och så mycket tvätt har där inte hunnit bli så det är lönt att tvätta.
Sen ska man ju helst kunna tvätta också. Jag och Kim har velat tvätta vårat täcke nu i flera dagar, men har det varit ledigt i tvättstugan? Nej, skulle inte tro det va!
det störigaste är att här finns inget tvättschema. Så det enda man kan göra är att vänta på att tvättstugan blir ledig, eller som jag brukar göra.. Heh.. Jag springer ner där och knycker tvättmaskinen om tvätten i den är klar och ingen har vait och bytat än. kanske lite fulöt men ändå. Måste man tvätta så måste man. Och alla anxdra i den här byggnaden verkar tvätta 24 timmar om dygnet typ..

Nej gott folk, nu ska jag klämma i mig några rostade mackor med levejpastej på, mmm!
Skriver senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback