Bakning

Sit jag ochKim var och storhandlade så köpte jag med mig he massa bakgrejer. Jaa, allt från mjöl ochsocker till sirap och blockchoklad. Jag är väl egentligen ingen höjdare å att baka precis men det är ändå kul och övning ger färdighet, som an säger. Så förra veckan rövade jag att baka. Jag hittade ett jättesmarrigt recep på internet till chokladkolaruor. Allting gick jättebr, ända tills jag skull ta ut plåten ur ugnen och kom på att jag ahde glömt smöra bakplåtspappret så jag fick inte lss mina kolarutor. Allt blev en enda stor smulhög och jag gav upp med bakningen..

Tills igår D jag fickryck och kändeför att knåda ihopa ett par biskvier! Jag letade upp ett recept på internet till chokladbiskvier och igår börjad jag med att göra bottnarna av mandelmasa och ägg. Och dom bev faktiskt ovanligt bra för att vara frn mig! Och till bakningen avnjöt jag en iskall l, ååh vad det var gott! Var sjukt längesen jag bara drack öl sådär för att det är så himla gott. Så idag ska jag fortsätta med dom, ska göra fyllningen och glasyren. Mn jag tänker vara busig, haha, jag ska byta ut mörkchoklad till vit choklad tänke jag mums!
Hoppas det blir bra n bara!


Puss & Kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback