Bizzzzzy daaaaj..!

Idag har det varit full rulle hela dagen, verkligen! Jag har haft sååå kul med lilla Tyra. Vi myste hela förmiddagen. Tyra sminkade mig med mitt smink, och jag blev såååå fin (eller inte..). Sen tog vi en dusch tillsammans och hon hjälpte mig att tvätta håret och skölja av det. Så sött! Sen efter det vilade hon middag i hela tre och en halv timme! Inte så konstigt med tanke på att hon inte fick mer än lite över åtta timmars sömn inatt.

Sen tog jag och Kim henne i vagnen och gick ner till ankedammen och matade alla ankorna. Och snacka om ankor! Hela dammen var fullproppad! Jag ljuger inte om jag säger att där säkerligen var över hundra ankor! Vi var även hemma hos min syster Evelina och hennes sambo Josef. Min lillasyster Mikaela skulle sova över hos henne så hon var också där. Det var jättetrevligt och Evelina sjöng och spelade gitarr för oss. Jättemysigt!

Oturligt nog så blev Tyra sjuk frammåt kvällen. Antagligen maginfluensa. När vi hade kommit hem och jag stod i köket och skulle fixa något att äta till henne, kom hon in till mig och tog sig om magen. Sen kräktes hon rakt ut. Jag bäddade ner henne i soffan och ringde hennes pappa Coffe. Sen kräktes hos igen! Och då ringde jag upp igen och dom skulle komma direkt och hämta henne. Inte för att jag inte ville ha kvar henne för att hon kräktes, utan för att hon grät och sa själv att hon ville hem till mamma och pappa. Precis innan dom kom kräktes hon ytterligare en gång. Och jag tyckte såååå synd om henne. Hon grät jättemycket och jag tröstade henne så gott jag kunde.

Nu är hon henne och jag och Kim sitter och tittar på Simpsons nu tillsammans.
Hoppas alla ni andra har en trevlig kväll!
Puss & Kram

 
Jag och Tyra matar ankorna, aaaalla ankorna!
 
Evelina, Tyra & Mikaela. Tyra leker med Zoe.
 
Söta FRISKA Tyra. Och lillgumman när jag bäddat ner henne i soffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback