Godmorgon världen

Nu är jag vaken, eller jaa, vaknade för en stund sen. Jag somnade jättesent igår och har sovit dåligt inatt. Men katten hade fått för sig att hon skulle leka uppe i sängen så hon väckte mig hela tiden. Och fastän jag lyfte ner henne hela hela tiden så hoppade hon bara upp igen. Lika glad. Så jag tänkte att jag lika väl kunde gå upp då.

Så nu sitter jag här och funderar på vad jag ska äta till frukost. Och katten, suck säger jag bara. Hon bara springer runt runt runt i lägenheten i rallyfart. Under soffan, över sängen, upp i fönsterkarmarna, in i köket och så slalom mellan stolarna.. Jag förstår verkligen inte hur hon orkar. Men samtidigt som hon är störd i huvudet så är hon världens underbaraste katt. Hon kryper upp till mig varje natt för att sova med mig, ochj det är ju jättegulligt. Och då ligger hon faktiskt på min huvudkudde och spinner ända tills Kim går upp på morgonen. Och när jag sitter vid datan, eller sitter och tittar på teve så kommer hon alltid och kryper upp i mitt knä och börjar spinna. Jag brukar säga att hon är min lilla bebis, och Kim säger att jag "daltar" för mycket med henne. Men det är svårt att inte gulla med henne, hon är ju sååå söt och jag älskar katter.

Idag ska jag nog till Bo Olsson med mamma. För er som inte vet vad det är så är det INTE en människa. Det är ett varuhus. Dom säljer allt från godis, leksaker, kläder, trädgårdsmöbler till lampor, kökssaker, skönhetsprudukter och skor. Jaa, nästan allt i princip. Och mamma ringde igårkväll och frågade om hon inte kunde hämta upp mig på vägen så jag kunde följe med. Och självklart sa jag ja! Jag hatar att inte ha någonting att göra om dagarna. Hoppas bara att hon inte tar med mina småsyskon. Missupfatta mig inte här nu. Jag älskar mina syskon, dom är världens sötaste och jag hade offrat mycket för deras lycka. Men dom är liksom elva och tolv år och bråkar med varandra hela hela tiden. Och så bölar dom emellanåt med. Sen efter en halvtimme så börjar alltid Mikaela gnälla om att hon vill hem och Mikael gnäller alltid om att han är hungrig. Och det blir han oftast alltid efter att han sett en Mc Donald's skylt, eller ett korvstånd eller en kebabvagn. Jaa, mina småsyskon är två roliga jäklar. Dom är kul att ha med ibland, men oftast är det skönare utan dom så man slipper få huvudvärk efter en kvarts skrikande och bölande.

Oj, nu har jag babblat på som satan ju. Och nu har jag hunnit bli jättehungrig, så jag får väl gå och fixa mig lite frukost antar jag. Jag har faktiskt funderat över att lägga ut lite bilder på lägenheten så ni får se hur jag (vi) har det. Men då måste jag städa upp här först faktiskt. Får se hur jag gör.

Men nu ska jag äta!
Puss & Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback