Godmorgon!

Eller ja, vad man nu säger.. Inte för att jag precis vaknade, jag har ju ändå varit vaken i mer än en timme iallafall. Men ändå!

Idag ska jag gå ner i min gamla lägenhet (som jag fortfarande har kvar då uppsägningsmånaderna inte tagit slut än) och hämta min bikini eftersom jag ju ska till aq-va-kul imorgon med familjen. Sen måste vi handla kattmat idag, den tog slut igårkväll och inte vill jag att min lilla kisse ska vara utan mat ens en sekund. Nej, nej, nej! Vi måste även handla hem lite bröd, grönsaker och sånt där..

Annars idag händer väl inte så jättemycket. Jag ska ringa till studievägledaren på komvux och boka in ett möte, men det är nog det enda vettiga som händer under dagen. Känns rätt sjukt att jag ska börja plugga igen faktiskt. Var ju typ ett år sen jag slutade plugga nu ju. Sen jag tog studenten så har jag ju mest varit ledig men även jobbat också. Jag jobbade några månader som barnflicka åt två småtjejer, en på ett och ett halv år och en på åtta månader. Jättesöta småtjejer! Sen jobbade jag ett par helgen på en pizzeria men slutade för att han ville betala mig typ femton kronor i timmen. Och det tycker jag faktiskt är liiiiiite för underbetalt!

Jag måste även börja fundera på om jag ska ta studielån eller inte. Svårt detdär. Just nu har jag ca 2300 kr i månaden, så ja, vi lever mest på Kims lön. Och bidragsdelen man får från CSN är 2300 kr så tar jag bara den så har jag 4600 kr i månaden. Men det är inte speciellt mycket när man har hyra och räkningar och kurslitteraturen är inte den billigaste heller. Snarare svindyr. Sen vill man alltid kunna unna sig lite. Om jags ka plugga i ett år så är det ju ganska tråkigt att inte kunna göra något roligt alls på ett år bara för att man pluggar och är fattig student. Så jaaa, jag kommer antagligen att ta studielån. Det verkar luta åt det hållet iallafall.

Nej nu ska jag ringa Komvux!
Hoppas allt är bra med er!
Puss & Kram!

Kommentarer
Postat av: Nädy =)

Vad seriöst du är, I like it a lot =) puss gumman

2009-01-12 @ 20:02:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback