Konsten att skaffa fler läsare

Jag satte mig precis ner med alla mina gamla skvallertidningar och sorterade dom. Och visst fick jag mig ett gott skratt också!
Vissa rubriker på framsidorna av tidningarna är bara så roliga! (ännu roligare om man läser själva artikeln också)
Det får en bara till att förstå hur mycket folk kan överdriva för att få fler läsare. Och visst går folk på det. Även jag ibland! Men jag köper nog tidningarna ändå bara för att kolla lite outfits, få inspiration och för att kändiskryssen är så roliga att lösa. (jag är FAKTISKT bra på det).
Men jag tror ändå att många tror blint på rubrikerna ibland. Men kan man klandra dom som gör?
Notera: Jag läser bara amerikanst skvaller!

Här är några knasiga rubriker från tidningarna:
1. Brad återförenad med Jennifer!
2. David tycker att Victoria är avtändande!
3. Jennifer Aniston till attack mot Sarah Jessica Parker!
4. David Beckham lämnar Victoria!
5. Pamela och Paris i vilt sexbråk!

Visst förstår man varför folk går på det? Tänk er själva att se en sådan rubrik på en tidning och ingenting annat. Då förstår man ju självklart inte att det bara är överdrivet

Förklaringarna till rubrikerna:

1. Brad PLANERADE att träffa Jennifer i Toronto men det blev aldrig av. Tidningen hade också varit så smarta att dom tagit en bild på Brad och en bild på Jennifer och klippt ihop dom två så det såg ut som dom stod tätt intill varandra.

2. Icke! Victoria gjorde en intervju där hon berättade att hon sover med fuktgivande handskar på sig och att David inte tycker att DOM (handskarna) är speciellt upphetsande. Alltså ingenting om Victoria.

3. Nej, nej, nej! Jennifer sa i en intervju att hon aldrig riktigt gillade Sex and the city. That's it!

4. Inte det heller. Denna artikeln handlade om att David skulle flytta till Italien för att spela fotboll. Behöver jag säga mer?

5. Visst låter det dramatiskt? Verkligen var inte lika dramatisk iallafall. Pamela och Paris råkade tydligen hångla med samma person på en klubb för ett par veckor sedan och därmed knåpar tidningen ihop denna fina rubrik.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback