Nu orkar jag skriva

Hejsan, hejsan!
Jag kan nog inte beskriva i ord hur trött och utmattad jag är idag. Jag vaknade vid kvart över två idag och kände att jag ändå hade behövt några timmars sömn till. Så jag gjorde mig frukost sen slappnade jag av framför en film. Och anledningen till att jag är så utmattad? Aq-va-kul igår, såklart! Det var så sjukt roligt ska jag säga er! Jag har nog aldrig badat så mycket i hela mitt liv i ett streck. Jag kände mig som ett litet  barn igen faktiskt..

Självklart började allt med att vi körde vilse i Malmö. Jättedrygt. Och Tyra som satt där bak, fullt påklädd blev självklart åksjuk och kräktes rakt ut i bilen och vi fick köra rundor med kräket i bilden i en tio minuter innan vi hittade nånstans att stanna och torka upp allting. Gissa vem som blev utvald att göra det jobbet? Jo, jag! Så det var bara till att börja torka av kräk från Tyra, från kläder, från säten, från bälten, från bilbarnstolen.. Ja, you get the picture. Men när vi äntligen var färdiga, och hade hittat rätt så blev vi alla små barn. Jag och Evelina (min syster som är 22) vi sprang rätt ner i vattnet och slängde oss i, sen rusade vi mot vattenrutshbanan (stavas det så?) och åkte flera gånger i rad och skrek av skratt!"


För er som inte vet vad aq-va-kul är, eller för er som aldrig varit där så är det ett äventyrsbad i Malmö. Där finns i princip allt! Varma bubbelpoler, grottor med vattenfall utanför, fejkströmmar, fejkvågot, vattensprutor, man kan simma ut också (men tyvärr var det avstängt pga ombyggnad när vi var där).. Ja, det finns allt där och stället är jättestort! Vi var där i flera timmar och när vi skulle hem så var alla ungar plus vi vuxna helt utmattade och orkade knappt röra på oss. Vi stannade på Mc Donald's påväg hem också och åt jäääääättemycket!

Sen när jag äntligen var hemma, framåt elva igårkväll, så tog jag mig en stor kopp te och så tittade jag och Kim på två skräckfilmer, Boogeyman och Dangerous water. Två av alla filmer som vi hade beställt från Ginza för ett tag sen. Vi hamnade inte i säng förrän vid tre inatt och låg och pratade och fjöntade oss med katten ända fram till fyra innan vi bestämde oss för att sova.

Så ja, idag har jag inte gjort ett enda skit faktiskt! Och det har varit sååå skönt! Och nu ska jag fortsätta att slapppa framför teven!
Puss & Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback